VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO OBJEDNATELE SLUŽEB SPORT HOTELU A STADION HOTELU

ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Ubytovaní klienti se řídí právním řádem České republiky na základě českého práva a „Ubytovacím řádem“ hotelu SPORT a hotelu STADION (dále jen „ubytovací zařízení“).Klient přijímá Ubytovací řád jako smluvní podmínku ubytování a je povinen dodržovat jeho ustanovení. Každý klient je povinen se s tímto Ubytovacím řádem seznámit, na jeho neznalost nebude brán zřetel. Ubytovací řád je k dispozici na recepci v brožuře ubytovacího zařízení. Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „podmínky“) ubytovacích zařízení SPORT HOTEL a STADION HOTEL provozovaných společností SPOS Milevsko, s. r. o., J.A.Komenského 1034, 399 01 Milevsko, IČ: 26030756, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 10094, upravují vzájemný smluvní vztah mezi společností SPOS Milevsko, s. r. o., J.A.Komenského 1034, 399 01 Milevsko (dále jen „provozovatel zařízení“) a fyzickou osobou nebo organizací, která služby objednává (dále jen „klient“).

I. VZNIK SMLUVNÍHO VZTAHU
Smluvní vztah mezi klientem a hotelem vzniká potvrzením objednávky pobytu ze strany ubytovacího zařízení. Ubytovací zařízení se zavazuje poskytnout klientovi pobyt a zabezpečit ve sjednaném rozsahu a kvalitě sjednané služby (dále jen „pobyt“) a klientovi vzniká závazek zaplatit ubytovacímu zařízení smluvenou cenu.

II. ZÁVAZNÁ REZERVACE
1. Závaznou rezervací se rozumí závazek ubytovatele rezervovat pro klienta dohodnutý počet ubytovacích míst na dohodnutý termín a zároveň závazek klienta této rezervace v dohodnutou dobu využít a zaplatit a zaplatit provozovateli stornovací poplatek v případě, že svou závaznou rezervaci zruší, nebo jí využije jen zčásti.
2. Při závazné rezervaci může provozovatel po klientovi požadovat předem složení zálohy ve výši 20 až 100 % z celkové ceny. Provozovatel zařízení vrátí klientovi zálohu sníženou o stornovací poplatek nejpozději do 14 dní po písemném nebo telefonickém oznámení klienta o zrušení závazné rezervace k poslednímu dni předčasně ukončeného pobytu. Klient nesmí při využití služeb používat falešné jméno. Klient, který využívá služeb jménem třetí osoby, je zodpovědný za správnost zadaných údajů. Pokud se informace liší je provozovatel oprávněn takového klienta neubytovat.
3. Ubytovací zařízení přijímá rezervace uzavřené osobou starší 18 let, pokud rezervaci provede osoba mladší, považuje ubytovatel rezervaci jako neplatnou. Rezervace ubytování a dalších služeb v ubytovacím zařízení, lze provést písemně tj. emailem, rezervace se pak považuje za platnou, když ubytovací zařízení potvrdí klientovi písemně provedenou rezervaci. Provozovatel zařízení se zavazuje vyrozumět klienta nejpozději do 48 hodin o akceptaci pobytu a vystavit mu potřebné dokumenty. Klient může také rezervovat ubytování a ostatní služby telefonicky, rezervace se pak považuje za platnou, v danou chvíli.
4. Zrušení rezervace, která byla zadána přes externího poskytovatele (např. booking.com), je nutné, aby klient tuto rezervaci zrušil také u tohoto poskytovatele a to způsobem, který poskytovatel vyžaduje, za podmínek předepsaných poskytovatelem.
5. Klient nemá žádný nárok na prodloužení pobytu neoznámí-li provozovateli tento záměr včas, tj. s minimálně 24 hodinovým předstihem. Prodloužit pobyt není povinností provozovatele. V případě, že klient vyrozumí provozovatele o prodloužení pobytu včas, vyhrazuje si provozovatel právo nabídnout klientovi náhradní ubytování.
6. Provozovatel si vyhrazuje právo poskytnout klientovi náhradní adekvátní ubytování v případě, kdy se prostor/prostory stal/staly nepoužitelné.

III. PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cenu pobytu může klient uhradit v recepci ubytovacího zařízení při příjezdu v hotovosti, platební kartou nebo fakturou, všechny formy plateb jsou prováděny v CZK, jiné měny ubytovací zařízení nepřijímá. Veškeré operace s platebními kartami v rámci platební brány probíhají mimo systém provozovatele, přístup k citlivým údajům karet klientů má pouze banka provozovatele a banka klienta.
2. Cenu pobytu může klient před příjezdem převést bankovním převodem v CZK na bankovní konto provozovatele. Potvrzení o úhradě pobytu bankovním převodem je nezbytné předložit při příjezdu v recepci hotelu.
3. Zálohová faktura na část pobytu je splatná 7 dnů od vystavení dokladu. V případě rezervace prováděné v době kratší než 7, je zálohová faktura splatná okamžitě a je nutné uvádět VS(variabilní symbol) číslo zálohové faktury. Pokud nebude VS uveden nelze platbu přiřadit k rezervaci. V případě neuhrazení zálohové faktury v době splatnosti, bude rezervace zrušena a poskytovatel si vyhrazuje právo klienta neubytovat. Klient je povinen pro vystavení dokladů předložit nutné fakturační údaje (dle zákona č. 360/2014Sb.)
4. V cenách je zahrnuto DPH dle platných právních předpisů ke dni ubytování klienta.
5. Žádný poplatek (ubytovací, lázeňský, atd.) není pro město Milevsko stanoven místní vyhláškou.

IV. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
1. Uzavřením smlouvy o ubytování získává klient právo na běžné užívání najatých prostor ubytovacího zařízení, které může klient běžně používat. Klient musí svá práva uplatňovat v souladu s případnými hotelovými směrnicemi anebo předpisy pro klienty (viz. Ubytovací řád).
2. Klient má právo reklamovat případné nedostatky poskytovaných služeb. Reklamaci je povinen uplatnit včas, bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava, pokud možno na místě samém. Uplatnění na místě samém umožní odstranění vady okamžitě, zatímco s odstupem času se ztěžuje průkaznost i objektivnost posouzení a řádného vyřízení reklamace.
3. Klient je povinen, nejpozději v okamžiku odjezdu, zaplatit dohodnutou cenu včetně případných dalších nákladů, které vznikly z důvodů zvláštních služeb, které požadoval on sám anebo klienti, kteří ho doprovázejí, včetně zákonné daně z přidané hodnoty
4. Klient ručí ubytovateli za jakoukoliv škodu, kterou způsobí on sám klient nebo jiné osoby, které s vědomím nebo podle vůle klienta využívají služeb ubytovatele (viz Ubytovací řád).

V. PRÁVA A POVINNOSTI PROVOZOVATELE
1. Provozovatel je povinen pro hosta zajistit ubytování na základě předem dohodnutých služeb, které odpovídají standardu hotelu. Provozovatel není povinen akceptovat cizí měnu. Odmítne-li klient uhradit dohodnutou cenu, nebo je-li s její úhradou v prodlení, tak provozovateli přísluší zákonné zadržovací nebo zástavní právo k věcem, které klient s sebou přinesl. Toto zadržovací nebo zástavní právo přísluší provozovateli také k zajištění jeho pohledávky ze smlouvy o ubytování, zvláště pak za stravu, za ostatní výdaje, které vznikly v souvislosti se službami pro klienta a za případné nároky na škodu jakéhokoli druhu. Provozovatel ručí za věci, které si klient s sebou přinesl, pouze pokud byly předány provozovateli nebo osobám pověřeným provozovatelem nebo přineseny na jím vykázané nebo k tomuto účelu určené místo (tj. trezor na recepci atd. …). Provozovatel může úschovu cenností, peněz a cenných papírů odmítnout, pokud by se jednalo o podstatnější cennější předměty, než jaké si klient daného ubytovacího zařízení obvykle dávají do úschovy. Při jakékoliv úschově je ručení vyloučeno, v případě, že provozovatel nebo klient neprodleně neoznámí zjištěnou škodu. Dále musí být tyto nároky uplatněny soudní cestou během tří let od okamžiku zjištění nebo možného zjištění škody klientem, v opačném případě právo zaniká.
2. Ubytovateli přísluší právo své služby kdykoliv vyúčtovat resp. je vyúčtovávat průběžně.
3. ONEMOCNĚNÍ HOSTA: Provozovatel má vůči klientovi (i v případě úmrtí) nárok na náhradu především následujících nákladů:
a) neuhrazené náklady na lékařské ošetření, náklady na převoz nemocného, léky a léčebné prostředky
b) nezbytnou dezinfekci prostoru
c) zničené prádlo, ložní prádlo, postelové zařízení; v opačném případě za dezinfekci nebo důkladné čištění všech těchto předmětů
d) uvedení příslušenství hotelového pokoje do původního stavu – pokud bylo v souvislosti se smrtí nebo onemocněním poškozeno
e) nájemné za pokoj, pokud ho host obýval, včetně případných dnů, kdy byl pokoj nepoužitelný kvůli dezinfekci, úklidu a podobně
f) ostatní škody, které provozovateli vzniknou v souvislosti s onemocněním či smrtí

VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu, pokud zjistí, že druhá strana porušila smlouvu podstatným způsobem. Pro účely této smlouvy se za podstatné porušení této smlouvy považuje:
a) prodlení zákazníka s úhradou kupní ceny
b) nedodržení rezervovaného termínu.
c) nedodržení podmínek vyplývajících z Ubytovacího řádu
2. Zrušení pobytu (tzv. „storno pobytu“), resp. zrušení objednávky pobytu, je klient povinen uskutečnit písemnou formou, přiložit k tomu příslušný díl závazné přihlášky k pobytu a potvrzení o zaplacení a uvedené doklady doručit provozovateli osobně nebo v doporučeném dopise nebo elektronickou formou. Pro stanovení stornovacího poplatku je rozhodující – u osobního storna – datum provedení storna u provozovatele, elektronicky – datum odeslání emailu, – při odeslání v dopise – datum přijetí dopisu provozovatelem.
3. Při zrušení pobytu ze strany klienta účtuje provozovatel stornovací poplatky (smluvní pokuty). Stornovací poplatky se účtují za každou přihlášenou osobu a jsou vyjádřeny procentem z celkové ceny pobytu. Pokud dojde ke stornování pobytu, záloha propadá ve prospěch ubytovacího zařízení a tím zaniká nárok na její vrácení. Stornovací poplatky představují náhradu škody způsobenou provozovateli při zrušení závazné rezervace (pokud není písemně ujednáno jinak) a činí:
a) při zrušení rezervace více než 30dní předem – nejsou účtovány stornopoplatky
b) v období 15-29dní předem 50 % z ceny objednaných služeb
c) v období 8-14 dní předem 75 % z ceny objednaných služeb
d) v období 0-7 dní předem 100 % z ceny objednaných služeb
4. Klient, který v době pobytu poruší zákonné předpisy ČR, nerespektuje Ubytovací řád, odmítá se řídit oprávněnými požadavky a pokyny provozovatele, slovně napadá zástupce provozovatele, poškozuje majetek v ubytovacím zařízení a svým chováním omezuje práva provozovatele, může být vyloučen z pokračování pobytu, přičemž mu zaniká nárok na náhradu za nevyužité služby.

VII. ZMĚNY SLUŽEB
1. Nabízené služby v zařízení se mohou v průběhu roku měnit. Klient je povinen řídit se aktuální nabídkou služeb .
2. Za nevyčerpané objednané služby a za změny objednaných služeb v průběhu pobytu (ubytování, stravování) ubytovatel neposkytuje žádnou finanční náhradu.

VIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Místem plnění je místo ubytovacího zařízení, provozovny.
2. Všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 1.1.2025. Ubytovací zařízení si vyhrazuje právo jejich změn, klient je povinen řídit se aktuálními podmínkami.
3. Změny a doplňky těchto podmínek mohou být individuálně mezi provozovatelem a klientem upraveny výlučně písemnou formou.
4. Ubytovací zařízení shromažďuje osobní údaje klienta pouze pro dobu nezbytně nutnou; tj. Do ukončení poskytování sjednaných služeb a dodržuje pravidla GDPR, dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů.
5. Tyto obchodní podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách poskytovatele.
6. Provozovatel si vyhrazuje právo u vybraných služeb upravit další práva a povinnosti smluvních stran nad rámec těchto obchodních podmínek.

V Milevsku 1.1.2025

Ing. Pavel Stejskal v.r.